Slide1 backgroundSlide1 background
Slide1 backgroundSlide1 background
Slide1 backgroundSlide1 background
Slide1 backgroundSlide1 background
Slide1 backgroundSlide1 background
Slide1 backgroundSlide1 background
Slide1 backgroundSlide1 background

Imadła - popularność wg. ankiety

Imadła - analiza ankiety internetowej o posiadaniu ich przez kolegów wędkarzy.

 

             Jakiś czas temu przeglądałem ofertę imadeł w sklepach internetowych. Zauważyłem, że mimo, iż jest to jedno z najważniejszych narzędzi do wykonywania much, sklepy niespecjalnie promują czy zachęcają do kupowania tego produktu.

Aby się przekonać, które imadła są preferowane przez kolegów, zamieściłem ankietę, w której było proste pytanie, na które należało odpowiedzieć, zaznaczając jeden wybór przy danej marce.

 

Dostępność czy raczej oferta w sklepach jest dość szeroka. Każdy sklep posiada przynajmniej imadło jednej/dwóch marek. 

Wykaz marek:

  1. Regal, 
  2. Typu regal( oferty no name, marki własne, itp)
  3. Danvise,
  4. Stonfo,
  5. C&F Design,
  6. Snowbee,
  7. Renzetti,
  8. Sttuff,
  9. Tiemco,
  10. Traun River( marka własna sklepu)
  11. Dyna King( brak dystrybutora w Polsce)
  12. Norvise( brak dystrybutora w Polsce - kupno przez internet)
  13. Inne( czyli prywatne marki sklepów jw., chińskie no name, lub hande made polskich wytwórców)

 

Wykaz sklepów, z których pobrałem marki imadeł lub samą markę( bez dystrybutora) jest następująca:

 

Większość Imadeł to renomowane marki, uznane na świecie, któych dystrybucją zajmują się ww. sklepy. 

Imadła, hand made, rodzimych wytwórców zostały wpisane w " inne". Ponieważ nie ma ich w ofercie sklepów zostały ujęte włąśnie w kategorii inne.

 

Wykaz ilości głosów:

W ankiecie uczestniczyło w sumie 150 osób. Głos można było oddać tylko jeden, co nie oznacza, że jakaś część kolegów posiada dodoatkowe imadło. Uznałem, że zagłosują na te, które jest ważniejsze. Ankieta trwała ponad miesiąc. Wystarczająco długo, tym bardziej, że część głosów w większości została oddana na początku. Potem już były oddawane pojedyncze głosy.

 

Dane: liczba oddanyc głosów w ankiecie:

Nazwa imadła - marki Liczba głosów
Inne 55
Danvise 33
typu regal 19
Stonfo 14
Renzetti 9
regal 8
Snowbee 6
DynaKing 3
C&F Design 2
Norvise 1

 

Wykres z największymi % w głosowaniu wg. marek:

 

Tiemco, Traun River, Sttuff - nie spotkały się z zainteresowaniem ankietowanych, co nie oznacza, że nie ma kolegów, którzy ich nie używają. Zasięg internetu jest duży, lecz nie każdy lubi uczestniczyć w tego typu ankietach. 

 

Przedział cenowy ankietowanych imadeł( marek: częsciowo podstawowe wzory lub ceny orientacyjne):

Danvise 230 zł
typu regal 60 zł
Stonfo od 380 zł
Renzetti 1 200 zł
Regal 1 200 zł
Snowbee 200 -300 zł
DynaKing 700 zł
C&F Design 1500 zł- 3 000 zł
Norvise od 2 000 zł
Traun River 200-400 zł
Sttuff 500-600 zł
Tiemco 2 000 zł

źródło: ww. sklepy oraz net

 

Wnioski:

Większość imadeł kupowanych wg. ankiety to imadła: inne oraz typu regal, które można by podciągnąć do kategorii inne. Można uznać je jako imadło  w przedziale cenowym zwanym: budżetowe. Cechuje je przede wszystkim cena.

 

Na drugim miejscu Danvise. Imadło, które w cenie 230 zł jest kupowane jako pierwsze lub drugie imadło, które bardzo często zostaje na długo.Tu w tej kategorii jest jeszcze Snowbee. Przedział cenowy podobny. 

 

Na trzecim miejscu Stonfo. Marka, o szerokim zasobie narzędzi do kręcenia much. Imadła w różnych konfiguracjach, możliwość kompletowania. 

Zaskakujacy wynik Renzetii. Marka znana, uznana, i droga. Widać ma swoich zwolenników i chętnych zainwestować już sporo pieniędzy i bardzo dobrą jakość. 

Reszta to imadła albo mało znane albo bardzo drogie. Stać na nie niewielu. Ważne, że są w ofertach sklepów choć nie jest to imadło o zapewne największej sprzedaży.

 

Brak oddania głosów na marki Tiemco, Traun River, Sttuff może oznaczać, że dystrybutor nie widzi specjalnie sensu na promocję tego typu produktów lub jest inna bariera w sprzedaży. Ale to już zupełnie na inny artykuł. 

Jedno jest pewne, że ten asortyment w sklepach nie jest przedmiotem, który promują czy pokazują na pierwszych stronach sklepów. Tu promowane są zupełnie inne produkty, marki, generujace zapewne inne przychody( temat na inny artykuł).

Brak również w internecie kolegów, którzy mogli by pokazać zalety i wady różnych imadeł w porozumieniu z danym sklepem. Są przypadki w necie wspóplnych działań miedzy sklepem a znanym krętaczem, ale to zaledwie kilka filmów i najczęściej kończy się to po paru filmach. 

 

Dyskusja odnośnie imadeł toczyła się na FFF, linku tu: imadło dla początkujacego

SR.

 

 

 

 

 

 


Komentarze

Zaloguj się aby dodać komentarz

Przejdź do logowania